Salam...Hello semua,sedar x sedar dah masuk hari raye ke - 6 hari neh...Wah cepatnye mase berlalu....Bercerita pasal raye neh,sambutan raye tahun ni sederhana aje lah,cume terase syahdu nye di pagi raye,bile kumpul ramai2 ngan family n saudare mare sume,bermaaf maafan sesama sendiri..Huhuhuhu,syahdu n sentap beb,tiap2 tahun tradisi family aku mmg camtuh...Mmg dah macam cerita cerekarama cam kat tv tuh, yang x tahan bile stat takbir raye,yang paling sentap sekali atuk aku,mmg die nagis la bile takbir tuh,dan semestinya aku pon mesti lah leleh gak airmata,mengenangkan insan2 tersayang yg da pergi tu kan....Waaaaaaa....Nangis beb...Mmg tiap2 tahun camni,cume raye thun ni x pat ngat nak amik pictures la kan,bz memanjang,g pon aku xde mood 1st day raye...sakit gigi beb...Aku jammed je bile dapat sakit gigi neh,x leh nak beria sangat la aku nak beraye...Hampeh tol...Satu g sebab x beria nak amik pic ni,sebb x beria lah,hahahha...ntah nape ntah cam xde org je nak amik pic raye thun ni, aku pon x pasti...Huhuhuhu...Hidangan pagi raye thun ni bese2 je...Ape yang ade ialah rendang daging,rendang ayam kampung n burung balam,ketupat,kuah kacang,n lemang...plus n kuih-kuih raye yg aku wat n yang di beli...Pastu 1st day raye tu je la g beraya sebelah kampung ayah aku jap,dah jumpe sedara mare sume,balik lah melepak kat umah plak tgu org datang...Perghhh..mmg penat seh layan tetamu ne,imagine ekh,yg datang ni belom balik g, dah datang lagi segerombolan...Mmg peenuh la umah nenek aku mase raye neh,dari pagi smpai ke malam...Cam mano tuh?????Lu pikir la sendiri...Daaaa!!!
Friday, September 25, 2009
Thursday, September 17, 2009
Menjelang Hari Raya...
Salam...semua...Wah,hari neh dah ari khamis,esok hari jumaat...huhuhuhu...dah dekat nak sambut raye!!!!Yahooo!!!Tak sabar neh rasenye nak balik kampung nak sambut raye...Hehehehe...Tapi nak menunggu ari esok tu lah yang berchenta seket...Hai,hari jumaat cepat lah mase berlalu esok...Huhuhuhu...Esok malam,insyaallah...balik lah saye ke kampung...dekat je lah tapi,kampung kat Kuala Pilah...walaupon dekat boleh jadik lambat gak sampai nanti...Takut terkandas dalam kesesakan lalu lintas dekat bukit putus tu nanti...Dan yang pasti cuti raye saye selama seminggu...Ni raye sakan neh...Dah kate raye,haruslah cuti lame kan3...Hahahaha....Hmm..K lah,sekian saje cerite tuk entry x neh...See uols in the next blog dengan ceritera di hari raya.....Daaaa....SELAMAT MENYAMBUT AIDILFITRI....
Thursday, September 10, 2009
Coretan Raya
Salam..Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & Batin kepada semua ekh...Kalau ade salah dan silap harap di maafkan...Hehhehehehe...Gitu plak starting entry neh...Mane lah taukan lau x sempat nak bermaafan...wah gitu....Anyway semoga di hari lebaran tahun ini kita semua mensyukuri nikmat dan kurniaan Yang Maha Esa.Biarlah bersederhana segala dan yang paling penting sentiasa berhati-hati di jalan raya di musim perayaan neh,al-maklumlah kan sume org nak balik kampung!!Tapi AWAS, jalan raya bukan tempat tuk berlumba, nak race....track tuk race ade...Hehehehe...Ingat orang tersayang yang akan menyambut kepulangan kite di kampung...(wah,apsal sume cite pasal raye neh....aku rase aku nk cite pasal laen td,layan!!!!).Raya datang lagi,tapi raya sekarang ni dah macam dolu-dolu dah,kemeriaha tu x terasa sangat,paling meriah pun mase raya pertama n kedua je(bg aku ler...korang2 camner???).Masuk
yang hari ketiga n seterusnya..dah cam bese jer...Dolu2 lau seminggu tu masih g meriah....Uwaaa,andai dapat ku undur mase,nak g balik rase mase tuh...Satu g mase dulu,main2 mercun ni boleh jerk...cume dak2 skang ni dah terlebih advance,g modified mercun n kesudahannye diri sendiri cedera parah...lalu mercun diharamkan...Orang nk sambut raye la kene ade mercun,baru lah rase nak raye,g satu pasang pelita kat umah...Wah, itu pun bari ade feel nak raye...Hmm...tahun ni aku raye kat kampung ade wat lemang x?Tiap2 tahun mesti ade tuh,nenek yang buat,ni nenek dah x bape nak sehat,sape lah yg kene kerah tenaga fizikal nk uat??Haruslah bapak aku jugekk!!!Wah..dah panjang rupenye entry neh...Hehehehe...K lah nak stop neh...
''SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR & BATIN''
Thursday, September 3, 2009
Holla....
Salam...Just a quick entry....Hahahaha...Nak bagi tau je neh,ngah layan lagu raye,al maklumlah,x lame g nk raye kan3...Hmmm...2morrow is already Friday...Wah,cepatnye mase berlalu,then the next day dah weekend...Hmm..suke2 cuti neh,bleh ilek2 sket...Ok lah nak out neh...Daa!!!!
Smile always!!!!!
Friday, August 28, 2009
New Entry....
Salam...Hallo everybody...Ahaks...i'm back again to make some new entry...Hehehehehe...(Perghhh,lame giles seh i x hapdate blog i neh???Ape kes?Ape cer??)Hmmm...wondering y lame x hapdate coz mase yg x menginzinkan...Huhuhuhu...Balik umah dah penat...agak2 lambat gak...
wat pengurusan diri kejap,dah mase tuk tidur...(chewah....is it sal???)Hmmm....another confession is busy layan pesbook sejak dua menjak neh...Hahahhahaha...Maklumlah i skang dah jadi petani yg berwawasan kat situ...Gegegege..(Yealah sangat sal ooiii!!!).Lets continue my story...1st thing 1st...yesterday was my burfday which fall in fasting month...Hihihihi...So celebrate time breaking fast je ler...Then, some burfday wishes from my friends out there..Thanx again my dear friends 4 da burfday wishes...(Huhuhu....Haruslah korang2 sume belanja i...hehehehhe...kan3!!!).Hmmm...ape g,pasal keje ok je skang neh...Time busy tu busy lah,time x busy tu maknenye xde keje lah kan...Hehehehhe...Suddently, i lost idea neh...Argghhhh...maklumlah i hapdate blog ni kat opis, kat luar tu hujan,haruslah sejuk...Focus ade sikit lari laa...
Ape g nak cer neh...k la nak wish Selamat Berpuasa kepada semua yg membaca blog ni k...Jangan sesuka hati tau x nak pose,unless has some concrete reasons(ala..mase sekolah2 dulu ade blaja dlm pend agama islam kan...) tuk x nak pose yea...
Saturday, July 18, 2009
Aku Dan Praktikal GEMS 3
Salam...Kali nk share pasal minggu ni nye xtiviti kat opis!!!Ape je yang i wat kat opis during this week.This week was the most busy week compared from the previous weeks.Eh, jap3..yea ke???Hehehehe...Hmmm....betol lah tu,memang x dapat nk disangkal lagik!!!Nak tau Ape je keje yg i kene uat...Mula2 kene cari info kat tenet pasal residential house for sale area KLCC...Perghhh...byk tu nk kene cari n kene la senaraikan...Aku pon ngan sedaya upaya mencari nye...(Hehee...apsal lah poyo giler ayat aku neh...)smpai sakit pale n mate aku ngadap komputer tuh...Adeh2 cabaran betollah...(Tapi aku tetap tabah kan hati...Poyo lagik!!!).Pastu pulak,belom sempat aku nak settlekan keje tu,ade plak keje laen...x laen dan x bukan,aku kene wat filing...Hahahha...walaupon cam simple tp agk mencabar gak lah kan,nak kene semak n tgk dokumen2 tu sume, then nk asingkan...wat separator g lau satu file ade byk name...huhuhuuhu...itu belom ditanbah lagi kalau senior2 kat ctu tnye soklan2 yg mencabar....Hahahhaa...Tp setakat ni aku berjaya menjawabnye....(walaupon kekadang cam konpius n blur n pending,yang penting ape???Kerjasama...eh silap....Confident level yg maximum....Adeh poyo lagik sentence aku neh)Hahahaha....Tapi pape pun aku rase cam siok je pektikel kat c2,sebab mcm yg aku boleh blaja,walaupun ak x dok department finance,there are a lot of new things out there dat i can learn more which sometimes relates to finance...Hihihihi...So,for the next week,at will happen????I do not have the answer yet,but i hope i'll enjoyed myself through out the week........
Tuesday, July 14, 2009
Aku Dan Praktikal 2
Salam...Hi...i'm back again...Hehehehe..ni ngah curi2 ni wat entry neh...sebabnye skang kat site opis kat Lot A,saje melarikan diri dari opis kat 1 Sentral....Saje2 jln2 cari nahas n pasal sesambil cuci mata...Hahahaha...Xde wat ape kat opis tuh,jln2 lah kat sini ikut dak2 utp yg wat praktikal gak kat sini...Hmmm ape g ekh nak cite kat entry neh,huhuhu,lau lepak2 kat sini sambil cedok ilmu pengetahuan pasal site(cedok ker sal???) bleh la gak balik awal daripada biasa....Yes3!Hihihii...Ish3..Ape nak jadik neh??K argh...nak out neh.....Daaaa!!!
Subscribe to:
Posts (Atom)