Friday, September 25, 2009

Hari Raya Aidilfitri...

Salam...Hello semua,sedar x sedar dah masuk hari raye ke - 6 hari neh...Wah cepatnye mase berlalu....Bercerita pasal raye neh,sambutan raye tahun ni sederhana aje lah,cume terase syahdu nye di pagi raye,bile kumpul ramai2 ngan family n saudare mare sume,bermaaf maafan sesama sendiri..Huhuhuhu,syahdu n sentap beb,tiap2 tahun tradisi family aku mmg camtuh...Mmg dah macam cerita cerekarama cam kat tv tuh, yang x tahan bile stat takbir raye,yang paling sentap sekali atuk aku,mmg die nagis la bile takbir tuh,dan semestinya aku pon mesti lah leleh gak airmata,mengenangkan insan2 tersayang yg da pergi tu kan....Waaaaaaa....Nangis beb...Mmg tiap2 tahun camni,cume raye thun ni x pat ngat nak amik pictures la kan,bz memanjang,g pon aku xde mood 1st day raye...sakit gigi beb...Aku jammed je bile dapat sakit gigi neh,x leh nak beria sangat la aku nak beraye...Hampeh tol...Satu g sebab x beria nak amik pic ni,sebb x beria lah,hahahha...ntah nape ntah cam xde org je nak amik pic raye thun ni, aku pon x pasti...Huhuhuhu...Hidangan pagi raye thun ni bese2 je...Ape yang ade ialah rendang daging,rendang ayam kampung n burung balam,ketupat,kuah kacang,n lemang...plus n kuih-kuih raye yg aku wat n yang di beli...Pastu 1st day raye tu je la g beraya sebelah kampung ayah aku jap,dah jumpe sedara mare sume,balik lah melepak kat umah plak tgu org datang...Perghhh..mmg penat seh layan tetamu ne,imagine ekh,yg datang ni belom balik g, dah datang lagi segerombolan...Mmg peenuh la umah nenek aku mase raye neh,dari pagi smpai ke malam...Cam mano tuh?????Lu pikir la sendiri...Daaaa!!!

0 comments: